• انتشار : 1402/04/24
  • نویسنده : گلاتور
  • 277

ممکن است برای بعضی از افراد گیاهی محبوب باشد که نگهداری از آن راحت بوده و مقاومت بالایی داشته باشد، اما برای بعضی دیگر از افراد گیاه محبوب گیاهی است که دارای زیبایی بوده و چشم اندازه جالبی را به محیط می بخشد. یکی از نکاتی که قبل از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید، انتخاب محل قرار گیری آن می باشد، زیرا نور و دمای محیط تاثیر مستقیمی در پرورش یک گیاه دارد.

گیاهان آپارتمانی مناسب اتاق خواب باید ویژگی های خاصی داشته باشند، به عنوان مثال تصفیه کننده هوا و آرامش بخش بوده، بوی تندی نداشته و خار یا برگ های خیلی بزرگ نداشته باشند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌ مند به نگهداری از گیاهان آپارتمانی می باشید، قطعاً نسبت به گیاهانی که محبوبیت بالایی در بین عموم دارند و روش ها و شرایط نگهداری آنها آشنایی دارید. اما پیش از هر انتخابی باید شرایط درست نگهداری از گ و گیاه زینتی مورد نظر را مطالعه کرده و با شرایط خانه خود مقایسه کنید.


10 گیاه آپارتمانی مناسب اتاق خواب

گیاهان زینتی که برای اتاق خواب خود انتخاب می کنید، علاوه بر زیبایی بخشی به اتاقتان، می تواند مزایایی را برای شما به همراه داشته باشد، از جمله آرامش بخشی، تمیز کردن هوای اتاق و خوش بو کردن فضا. محبوب ترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب عبارتند از:

1-      زامیفولیا

گیاه زاموفیلیا که برگ های سبز و پهن دارد، به عنوان یک گیاه محبوب برای نگهداری در آپارتمان شناخته می‌ شود و همچنین شرایط نگهداری از آن آسان می باشد. زامیفولیا مقاومت بالایی در شرایط سخت دارد، نیاز نوری آن متوسط است، از طرفی خاصیت تصفیه کنندگی بالایی دارد، در نتیجه برای اتاق خواب یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.


2-      فیلودندرون

این گیاه زیبا و کم توقع دارای برگ های تقریباً دو رنگ می باشد که اگر به صورت آویز قرار گیرد زیبایی دو چندانی را به محیط می بخشد. نگهداری از فیلودندرون راحت بوده و در نور کم رشد می کند و به آبیاری متوسط در حدود هفته ای یکبار نیاز دارد.


گیاه آپارتمانی مناسب اتاق خواب


3-      سانسوریا

سانسوریا که چند گونه متفاوت دارد و از نظر مقاومت به عنوان یک گیاه مقاوم شناخته می شود، در صدر لیست گیاهان تصفیه کننده هوای منزل قرار دارد. امروزه استفاده از سانسوریا در اتاق خواب در بین عموم محبوبیت بالایی داشته، اما برگ های آن می تواند تا حدود یک متر رشد کنند بنابراین بهتر است در فاصله مناسبی از تخت خواب قرار گیرد تا مزاحمتی برایتان ایجاد نکند و آسیبی نبیند.


4-      کاکتوس ها

ساکولنت ها و کاکتوس ها از آنجایی که جثه کوچک و همچنین مقاومت بالایی در شرایط بی آبی و کم نوری دارند، گزینه بسیار مناسبی برای اتاق خواب می باشد که نور کمتری نسبت به سایر قسمت های خانه دارد. همچنین افرادی که به خوبی نمی توانند از گیاه مراقبت نمایند اما زیبایی برایشان مهم است، می توانند از کاکتوس ها در بخش های مختلف منزل استفاده نمایند و زیبایی محیط را دوچندان نمایند. کاکتوس ها تنوع بسیار بالایی دارند و این خود باعث می شود که افراد با انتخاب آنها با شرایط نگهداری مشابه و با توجه به سلیقه و انتظارات خود به دکوراسیون منزلشان تغییر و زیبایی ببخشند.


5-      بامبو

بامبو به عنوان گیاه ثروت و شانس در بین عموم شناخته می شود، این گیاه شرایط نگهداری آسانی دارد و رشد آن سریع می باشد. برگ های گیاه بامبو در نزدیکی ساقه آن قرار می گیرند و به شکل استوانه بلند می شوند، بنابراین قرار دادن آن در اتاق خواب انتخاب مناسبی می باشد. از طرفی می توان گیاه بامبو را در آب نیز نگهداری نمود و این ویژگی برای افرادی که آبیاری گیاهانشان را فراموش می کنند انتخاب مناسبیست.


6-      یوکا

یوگا به عنوان یک گیاه تنومند و بزرگ شناخته می شود که زیبایی بسیاری دارد، به همین جهت برای اتاق خواب های بزرگ انتخاب ایده آلی می باشد. شرایط نگهداری از یوکا نسبتاً آسان بوده اما نور زیاد و غیر مستقیم را می پسندد و از نظر رشد نیز رشد کمی دارد.


7-      برگ انجیری

گیاه برگ انجیری به نور زیاد و غیر مستقیم و آبیاری متوسط نیازمند است برگ های سبز زیبای آن ممکن است گاهی اوقات غبارآلود و یا کدر شوند و بهتر است با دستمال نمدار هنگامی که در سایه قرار دارد تمیز شود.


گیاهان آپارتمانی مناسب اتاق خواب


8-      پتوس

این گیاه رونده دارای تنوع فراوانی می باشد که به دلیل شرایط نگهداری آسانش امروزه در اکثر منازل یافت می شود. جالب است بدانید که پتوس از گیاهان آپارتمانی سمی می باشد اما با این حال رشد سریعی دارد و نگهداری از آن بسیار آسان است، به همین دلیل می تواند نمای بسیار زیبایی را به اتاق خواب شما ببخشد. گیاه پتوس همچنین به عنوان یک گیاه تصفیه کننده هوا نیز شناخته می شود و از آنجایی که مقاومت بالایی دارد می تواند بدون حضور خاک و در آب نیز رشد کند.


9-      شفلرا

شفلرا دارای رشد کندی می باشد اما به راحتی می توان از آن در بخش های مختلف منزل از جمله اتاق خواب استفاده نمایید، زیرا نگهداری از آن آسان می باشد. یکی از ویژگی‌های مثبت گیاه شفلرا خاصیت تصفیه کنندگی آن می باشد که انرژی محیط را بالا می‌ برد؛ همچنین برای رشد بهتر نیاز به نور مستقیم تا متوسط دارد.


10-  اسپاتی فیلوم یا گیاه چمچمه ای

گیاه اسپاتی فیلوم با گل های سفید زیبا می تواند در محیط های کم نور رشد کند و به همین جهت برای اتاق خواب مناسب است. ارتفاع اسپاتی فیلوم تا یک متر نیز می رسد و به عنوان یک گیاه گرمسیری شناخته می‌ شود.


نکاتی برای انتخاب گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب

اولین گام در انتخاب گیاهان زینتی برای اتاق خواب این است که شرایط نگهداری از آن را داشته باشید، به عنوان مثال اگر محیط اتاق خواب شما نور خوبی دریافت می کند می توانید از گیاهانی که برای رشد به نور زیاد و مستقیم نیاز دارند، استفاده نمایید؛ اما اگر اتاق خوابی تاریک را میپسندید بهتر است از گیاهان آپارتمانی سایه دوست برای دکوراسیون آن استفاده کنید. همچنین اگر نمی توانید زمان منظمی را برای آبیاری گیاهان خود در نظر بگیرید، بهتر است از گیاهانی که نسبت به خشکی مقاوم هستند برای اتاق خوابتان استفاده کنید. اگر گیاه خریداری شده برای محیط سمی باشد باید مراقب کودکان و حیوانات باشید زیرا اگر بلعیده و یا لمس شوند ممکن است که عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشند.

سعی کنید هنگام خرید گل و گیاهان آپارتمانی از فروشندگان و یا مشاوران فروش اطلاعات کافی راجع به گیاه و شرایط نگهداری  از آن را سوال کنید. در آخر باید گفت که گیاهان خود را احساسی انتخاب نکنید زیرا ممکن است که در نگاه اول زیبایی یک گیاه توجه شما را به خود جلب نماید اما شرایط نگهداری از آن را نداشته باشید و به محض انتقال به درون منزل گیاه پژمرده و در نهایت از بین برود، بنابراین بهتر است اگر اطلاعات کافی راجع به گیاهان زینتی و نحوه نگهداری از آنها را ندارید، اطلاعات اجمالی را از محیط مورد نظر به مشاوران فروش داده و سپس از آنها برای انتخاب گیاه راهنمایی بخواهید.

محصولات مرتبط


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید