گلاتور ، گلادیاتور گل های خانه شما

تا ۱۰ درصد تخفیف کود های ریسمو با ضمانت

بیماری زنگار در گیاهان زینتی

بیماری زنگار یا زنگ گیاهان زینتی یک عفونت قارچی است که به صورت شایع در بین گیاهان آپارتمانی دیده می‌ شود. به عبارتی می‌ توان گفت قارچ‌ های زنگ یک نوع انگل اجباری هستند که بر روی گیاهان زینتی نشسته و از آنها تغذیه می‌ کنند که در نتیجه آن می‌ توانند سلامت و بنیه گیاه را به خطر بیندازد.

بیماری های ویروسی گیاهان

بیماری های ویروسی گیاهان در کنار سایر بیماری ها به دلیل باکتری و یا قارچ ها از رایج ترین عوامل موثر در از بین گیاهان هستند. البته شرایط محیطی نامساعد نیز در به وجود آمدن آنان بی تأثیر نیست.

لیسک و حلزون چگونه آفاتی هستند؟

آفت لیسک و حلزون با حرکت نمودن بر روی سایر قسمت های گل و گیاهان از جمله ساقه و برگ ها ماده موکوس را به دنبال خود برجای می گذارند که همین ماده سبب جذب انواع قارچ و باکتری به خود می گردد.

آفت شته سبز

به طور کلی شته سبز آفت بسیار زیان باری می باشد، چرا که با حمله ور شدن به گل و گیاهان زینتی آپارتمانی آسیب های جبران ناپذیر بسیار زیادی به آن ها وارد نموده و در مدت بسیار کوتاهی می توانند موجب پژمردگی و یا حتی مرگ گیاهان شوند.

آفت تریپس چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

تریپس ها آفت های موذی هستند که با زاد و ولد بسیار پس از مدت کوتاهی تعداد خود را به شدت افزایش می دهند و با حمله بی رحمانه به گل و گیاهان زینتی آپارتمانی و تغذیه نمودن از شیره آن ها موجب پژمردگی، ریزش برگ ها و در نتیجه مرگ گیاهان می گردند.

آفت مورچه و روشهای مقابله با آن

مورچه ها اغلب در خاک گلدان ها، زیر برگ های گیاهان و یا بین علف های هرز پای گلدان نیز مخفی می شوند و به همین دلیل به عنوان آفات گیاهان نیز در نظر گرفته می شوند.

مگس سفید چگونه آفتی است؟

مگس سفید یک نوع از آفت های خطرناک و بسیار زیانبار گل و گیاهان زینتی آپارتمانی است که به محض نمایان شدن اصلی ترین بخش های گیاهان از جمله ساقه و برگ ها را مورد هدف قرار می دهد و آن ها را تخریب می کند از این رو به محض بروز باید بدون فوت وقت دفع شود.

شپشک آرد آلود و روش مقابله با آن

شپشک آرد آلود برای گل و گیاهان آپارتمانی آفتی بسیار زیانبار و خطرناک است به طوری که هنگام بروز، هیچ کدام از قسمت های گیاه از شر این آفت در امان نیستند و رفته رفته موجب ریزش برگ شدید، کاهش رشد و در نتیجه مرگ گیاه می گردد.

آفت هزارپا

هزارپاها به دلیل علاقه به محیط های تاریک و مرطوب اغلب در خاک گلدان ها قایم می شوند و کمپوست های خاک را می خورند، اما با این وجود به دیگر قسمت های گیاهان نظیر ساقه و برگ ها نفوذ کرده و با سوراخ کردن این قسمت ها، از شیره آن ها تغذیه می نمایند.

کنه تار عنکبوتی چیست و چگونه درمان می شود؟

هنگامی که کنه تار عنکبوتی قرمز به گیاهی هجوم بیاورد خود را به صورت لکه های سفید یا زرد رنگ بر روی برگ ها، بدنه گیاه و برخی اوقات زیر برگ ها نمایان می سازد.

آفت مگس سیاه و روش های درمان

آفت مگس سیاه بیشتر بر روی گل های زینتی آپارتمانی ایجاد می شود و در صورت مشاهده باید سریعا دفع شود، چرا که در غیر این صورت موجب مرگ گیاهان آپارتمانی می شود

آفت مینوز برگ چیست؟

آفت های مینوز برگ با مکیدن شیره گیاهان سبب ایجاد لکه هایی به رنگ سفید، زرد و نقره ای بر روی برگ ها می گردند که این لکه ها در بسیاری از اوقات به صورت تاول به نظر می رسند.

حشرات فلسی چگونه آفاتی هستند‌؟

حشرات فلسی جزء آن دسته از آفت های گل و گیاهان آپارتمانی بسیار خطرناک به شمار می آیند که در صورت دفع نشدن، در کوتاه ترین زمان ممکن به گیاهان ضربه جدی وارد کرده و موجب از بین رفتن آن ها می شوند.